Vi är glada att kunna presentera en träningshelg för dig som vill komma i gång med träning, men även för dig som redan tränar regelbundet.

Det blir fjälluft, roliga, utmanande och inspirerande träningspass med oss Åsa & Karin.

Den härliga och vackra fjällmiljön är den största tillgången. Det blir flera varierande pass om dagen på fjället, men även en stor variation av pass inomhus att välja mellan där fokus ligger på funktionell och säker träning.

Vi (Åsa och Karin) arrangerar denna tränings weekwnden i Saxnäs för 8e året i rad. Vi har över 30 års erfarenhet av gruppträning och utomhusträning. Vi vill förmedlar inspirerande pass, träningsglädje, massor av kunskap och erfarenhet.

Boka på 0940-377 00, info@saxnas.se eller skicka förfrågan via bokningsformulär.

TRÄNINGSHELG SAXNÄS INKLUDERAR

  • Boende i dubbelrum i hotell inklusive frukost, 3 nätter
  • Lunch i restaurang, 2 st.
  • Utelunch på fjället, 1 st.
  • Middag, 3 st.
  • Eftermiddagsfika
  • Träningspass
  • Individuell coachning
  • Kajak/Kanot
  • Bastu, gym och sporthall

PROGRAM

Torsdag

  • 19.00-20.00 Middag
  • 21.00Information

 Fredag

  • 7.30-8.00 Yoga
  • 7.30-8.00 Morgonpromenad eller jogging i omgivningarna
  • 8.15-9.00 Frukost
  • 9.45-11.45 Utmaning i Klimpfjäll! Vi kör stavgång i slalombackarna och cirkelträningspass uppe på toppen av slalombacken med vacker utsikt över fjällen. Vill man ha ännu mer variation så finns det även ett löppass på fjället där vi springer efter norgefararleden. För de som vill besöka en vacker plats så går vi till ett vattenfall efter Trollstigen som avslutning på passet.
  • 12.30-13.30 Lunch
  • 14.15-15.15  Maq
  • 14.15-15.15 Löpskolning
  • 15.15-15.45 Fika
  • 16.00-16.30 Core
  • 16.00-16.30 Tabata
  • 16.30-17.00 Rörlighetsträning /Avslappning
  • 18.30 Middag
  • 20.00 Information fjälltur

Lördag

  • 7.30-8.00 Pilates
  • 7.30-8.00 Powertraining
  • 8.15-9.00 Frukost
  • 10.00-14.00 Fjällvandring. Vi tar med lunch som vi får från hotellet. Vi vandrar i vackra Stekenjokk efter stigar och leder men även en del obanat. Utelunch på fjället (pastasallad).
  • 14.45-15.15 Fika
  • 15.45-16.20  Stavtabata (elljusspåret)
  • 15.45- ca.17.00 Stavgångspass till Satsfjällets topp
  • 17.00-21.00 Kajaker att testa och turas om med. Eget iordningställande och återlämnande.
  • 19.00 Middag

Söndag

  • 7.30-8.00 Yoga
  • 7.30-8.00 Morgonjogg eller morgonpromenad
  • 8.15-9.00 Frukost
  • 9-11.00 Utcheckning
  • 10.00-11.45 Intervallpass på fjället där vi även provar på stavgång på myr mark och myrlöpning.
  • 12.00  Avslutning och lunch

Eventuella ändringar i programmet kan förekomma.