Sommaren / hösten 2019

  • För eventuella ändringar, inställda pass, på grund av helgdagar och annat, se nedan och behöver vi ställa in ett pass med kort varsel på grund av sjukdom så meddelas det under fliken ÅK-nytt
    Det går bra att starta när som helst under perioden. Vill ni vara med så dyk upp på ett av passen nedan 🙂
    För utepassen på Ormberget:
  • Skidåkning samling uppe på berget vid värmestugan
  • Vi har en köldgräns på 16 grader
  •  Samling vid liftstugan nere i slalombacken för stavgång
  •  Samling nedre parkeringen ormberget för löpskolning.
  • För rullskidor samling korsning Sinksundsvägen-Björsbyvägen.
    För inneträning Pontushallen spegelsalen nere i källaren.

 

juli – augusti

Måndag  kl 18.30-19.30 Stavgång (Vi jobbar intervaller och teknik Ett pass där du får träna hela kroppen till och med styrka i överkroppen.) Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Torsdag  kl 19.00-20.00 Intervallpass med inslag av löpskolning. Samling ormberget, liftstugan slalombacken.

Lördag  kl 09.30-10.30 Överaskningspass. Vi kommer att köra en variation av olika pass. Gemensamt är att vi har focus på hög puls och en del styrka. I bland kör vi core, pilates och yoga på slutet så ta med liggunderlag. Vissa fredagar lägger vi ut på FB vad passet på lördag kommer att inehålla och andra lördagar blir det en överraskning. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Vi kommer även lägga till några sommaröverraskningar i form av extra special pass.

Vecka 31 (29/7-4/8) kör vi inga pass.

Vissa ändrigar kan förekomma.

September

Måndag  kl 18.30-19.30 Stavgång (Vi jobbar intervaller och teknik Ett pass där du får träna hela kroppen till och med styrka i överkroppen.) Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Tisdag  kl 18.30-19.30 Löparpass ( ett varierat pass där du får utveckla din teknik, kondition och styrka.) Samling ormberget nedre parkeringen vid slalombacken.

Torsdag  kl19.00 19.30 Stavgång kl 19.30- 20.10 ÅK- styrkeintervall. ( Ett varierat pass där du får utveckla din teknik, kondition och styrka.) ÅK- styrkeintervall är ett pass där vi kör i genom hela kroppen och ökar vår styrka och spänst. Vi jobbar i backen med olika övningar som bland annat är inspirerade av crossfit och MAQ träning,  anpassade och vidareutvecklade av oss. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Lördagar  kl 9.30-10.30 Kör vi olika mixade pass. Ta med liggunderlag. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Oktober

Vi forsätter med våra utepass samt att vi även börjar köra några pass inomhus i pontushallel.