Höst och vinter 2019

  • För eventuella ändringar, inställda pass, på grund av helgdagar och annat, se nedan och behöver vi ställa in ett pass med kort varsel på grund av sjukdom så meddelas det under fliken ÅK-nytt
    Det går bra att starta när som helst under perioden. Vill ni vara med så dyk upp på ett av passen nedan 🙂
    För utepassen på Ormberget:
  • Skidåkning samling uppe på berget vid värmestugan
  • Vi har en köldgräns på 16 grader
  •  Samling vid liftstugan nere i slalombacken för stavgång
  •  Samling nedre parkeringen ormberget för löpskolning.
  • För rullskidor samling korsning Sinksundsvägen-Björsbyvägen.
    För inneträning Pontushallen spegelsalen nere i källaren.

 

September

Måndag  kl 18.30-19.30 Stavgång (Vi jobbar intervaller och teknik Ett pass där du får träna hela kroppen till och med styrka i överkroppen.) Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Tisdag  kl 18.30-19.30 Löparpass ( ett varierat pass där du får utveckla din teknik, kondition och styrka.) Samling ormberget nedre parkeringen vid slalombacken.

Torsdag  kl19.00 -19.30 Stavgång kl 19.30- 20.10 ÅK- styrkeintervall. ( Ett varierat pass där du får utveckla din teknik, kondition och styrka.) ÅK- styrkeintervall är ett pass där vi kör i genom hela kroppen och ökar vår styrka och spänst. Vi jobbar i backen med olika övningar som bland annat är inspirerade av crossfit och MAQ träning,  anpassade och vidareutvecklade av oss. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Lördagar  kl 9.30-10.30 Kör vi olika mixade pass. Ta med liggunderlag. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Oktober

Måndag kl 18.00-19.00 MAQ och tabata, spegelsalen i Luleå Energi Arena(LEA)

Tisdag kl 18.30-19.30 Stavgång (Vi jobbar intervaller och teknik Ett pass där du får träna hela kroppen till och med styrka i överkroppen.) Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

Onsdag kl 18.30-19.30 Crosstraining, spegelsalen i LEA.

Torsdag kl 19.00-20.00 Stavgång/ÅK- Styrkeintervall För beskrivning av stavgång se måndagens pass ovan.

OBS! Torsdag 31/10 kör vi inget pass.

ÅK- styrkeintervall. ( Ett varierat pass där du får utveckla din teknik, kondition och styrka.) ÅK- styrkeintervall är ett pass där vi kör i genom hela kroppen och ökar vår styrka och spänst. Vi jobbar i backen med olika övningar som bland annat är inspirerade av crossfit och MAQ träning,  anpassade och vidareutvecklade av oss. Samling ormberget, liftsugan slalombacken.

November-December

Vi kör samma schema som i Oktober. Men då det blir snö byter vi ut stavgångspassen till längdåkningspass.